...

Vacatures HccBeleggen

Vacatures Bestuursfuncties 2007Elke vereniging heeft een bestuur. Een bestuur dat meer als het gemiddelde lid tijd en energie wil investeren in de vereniging om u als belegger een meetingpoint en kennisplatform te bieden.Na een periode van drie jaar dienen bestuursleden statutair af te treden. In de ALV van 21 april 2007 gaat het om Frank Huijsser, Henk Zwanziger en Frans Boonstra. Geen van deze heren zullen zich verkiesbaar stellen voor het bestuur al blijven ze in andere vorm zeker actief voor de vereniging.De volgende vacatures komen daarmee vrij:

24 maart 2007

...

Over het belang van sector, stijl en land

Hoe te beleggen in opkomende markten?Door Harry Geels; partner en directeur van INMAXXA ResearchUit vele studies blijkt dat voor ontwikkelde landen het sectoreffect (ofwel het belang van de sector op de ontwikkeling van het aandelenrendement) op z’n minst gelijk of zelfs groter is dan het landeneffect (de invloed van het land op het rendement). Ook stijlbeleggen (groei versus waarde of kleine versus grote aandelen) is belangrijk bij het beleggen in ontwikkelde landen. Maar hoe zit het nu met het belang van sector en stijl in opkomende markten?

24 maart 2007

...

beleggen over de grenzen is spannend

Wat je van ver haalt is lekker…Dat is de titel van een boek over exotische groente en fruit. Een boek om van te watertanden. Maar het zou ook de titel van een boek kunnen zijn over wereldwijd beleggen. Want als je de media mag geloven is het over de grenzen veel spannender. Is dat ook zo?  Voor mij is het antwoord ja en nee. Een beetje meer van het zelfde en toch ook weer heel anders. Beleggingsfondsen, trackers, turbos en speeders, CFDs etc hebben allemaal hun eigen karakteristieken en daarmee voor mij hun deugden en ondeugden.

23 maart 2007

...

onbekend maakt onbemind

Global Index InvestingDoor: Hendrik Meesman van Meesman Index Investments (www.meesman.nl )Net als elders in de wereld beleggen ook Nederlandse (particuliere) beleggers liever dicht bij huis dan over de grens. Waarom? Omdat de Nederlandse media meer aandacht besteedt aan Nederlandse dan buitenlandse bedrijven, waardoor beleggers meer over deze bedrijven horen en lezen en er dus beter mee bekend zijn. Daarom beleggen Nederlanders meer in Unilever dan in Procter & Gamble. Het heeft niets te maken met een rationele afweging van de rendementsvooruitzichten. Het is puur een kwestie van onbekend maakt onbemind.

21 maart 2007

...

column 21032007

BoerenbedrogVanmorgen bij het oprapen van de ochtendkrant was het al weer raak: Eindelijk wordt een onderzoek door een advocaat gevraagd naar de handelwijze van Milli Görūs. Voor het sommetje van een slordige vijf miljard zijn argeloze Turkse gelovigen in de moskee geprest om hun zuur verdiende geld in een rad van avontuur te storten. De baas van het investeringsfonds die al maanden gezocht werd vanwege zijn rol in het geheel, werd onlangs tijdens een begrafenis gefotografeerd met vier leden van de Turkse regering.

21 maart 2007

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!beleggen

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden