Postorders verdwijnen, lessen blijven: wat het stille vertrek van Otto betekent voor beleggers

Deel dit artikel

,

logo van OTTO

Het einde van een tijdperk: Otto, bijna vijftig jaar een vertrouwd merk in Nederland, heeft zijn activiteiten hier gestopt. De webshop is offline, het kantoor in Tilburg is gesloten. Daarmee verdwijnt een van de pioniers van thuiswinkelen, een bedrijf dat generaties Nederlanders leerde bestellen via catalogus, telefoon en later online. Voor consumenten is het vooral nostalgie. Voor beleggers zit er een bredere, waardevolle les in: markten veranderen sneller dan ooit, en bedrijven die niet meebewegen, verdwijnen.

Hieronder een herschreven analyse voor HCC!beleggen, plus wat dit betekent voor HCC-leden.

De rest van dit artikel is alleen beschikbaar voor HCC-leden.

Ben je HCC-lid? Om het gehele artikel te lezen dien je ingelogd te zijn. Je kunt inloggen door je HCC-gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen in de daarvoor bestemde velden aan de rechterkant van deze pagina.

Nog geen HCC-lid? Word nu lid en kies je welkomstgeschenk!


Disclaimer: Dit artikel is uitsluitend bedoeld voor educatieve doeleinden en vormt geen beleggingsadvies. Beleggen brengt risico’s met zich mee; resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. HCC!beleggen doet geen aanbevelingen voor aan- of verkoop van specifieke financiële producten. Overweeg altijd uw eigen financiële situatie en raadpleeg zo nodig een professioneel adviseur.

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!beleggen

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden